TIVOLI JO12-1

Najaarscompetitie

Geldrop JO12-5m - Tivoli JO12-1

14-09-’19

De derde en laatste bekerwedstrijd van het jaar tegen een meidenteam van Geldrop. Deze meiden speelden voor het eerst dit seizoen met elkaar en dat was ook wel te zien aan het spelbeeld. Tivoli had de gehele wedstrijd de overhand en dit resulteerde in een 1-9 overwinning. 0-1 Milan, 0-2 David, 0-3 Noah, 0-4 Milan, 0-5 Mani. Dit was de stand na de eerste helft. Toen dacht de trainer van Geldrop om even onze jongens te intimideren door ze bijna stijf te schelden, omdat ze wat geroepen zouden hebben tegen “zijn” meiden. Hier heb ik hem dan op aangesproken dat ik hier niet van gediend was en dat ie heel gauw z’n mond moest houden. Het bleek dat we deze fijne meneer vorig seizoen ook al een keertje ontmoet hadden en toen had ie ook al stennis staan te schoppen op het veld. Tweede helft hebben we goed uitgespeeld zonder problemen. 1-5, 1-6 Milan, 1-7 eigen doelpunt, 1-8 Milan, 1-9 Kyano. Na de wedstrijd kreeg ik van sommige ouders van ons te horen dat “zijn” meiden maar moeten schoppen en vasthouden op alles wat bewoog. Fijn clubke, dat Geldrop. We gaan ze in de competitie ook nog tegen krijgen, maar hopen dat dat een fijnere wedstrijd wordt.

Tivoli JO12-1 - Braakhuizen JO12-1 10-2

21-09-’19

Eindelijk de eerste competitiewedstrijd van het jaar tegen een team waar we al vaak tegen hebben gespeeld en dus goed kennen. Toen we aan de wedstrijd begonnen bleek dat ze met 1 speler te weinig begonnen aan de wedstrijd. Dit was een voordeel wat door ons goed werd uitgebuit. Al gauw schoot Milan de 1-0 binnen na een goede steekbal van Pim. Twee minuten later scoorde Noah na een mooie rush over de rechterkant 2-0. Hierna was het de beurt aan onze nieuwe aanwinst Sam die met drie doelpunten de 3-0, 4-0 en 5-0 liet aantekenen. Eindelijk deed Braakhuizen iets terug en zette de 5-1 ruststand op het bord. Het beste was er bij hun na de rust wel vanaf en wij scoorden er nog vijf voordat zij er 1 scoorde: 6-1 Stijn, 7-1 Sam, 8-1 eigen doelpunt, 9-1 Christiano, 10-1 Sam, 10-2. Dit was ook de einduitslag en een heel goed begin van de competitie ook al was het tegen een mannetje minder. Heel goed uitgespeeld mannen!

De Valk JO12-1 - Tivoli JO12-1

28-09-’19

We moesten uit naar De Valk waar we vooraf van dachten dat het ook een kampioenskandidaat zou zijn maar niets bleek minder waar. Ze hadden drie leuke spelers en daar bleef het dan ook bij. In het begin stonden ze erin en hadden we het niet helemaal onder controle waardoor de score op en neer ging: 1-0 De Valk, 1-1 Brian (onze allernieuwste aanwinst), 2-1 De Valk, 2-2 Stijn (snoeihard schot vanaf 20 meter), 2-3 eigen doelpunt, 3-3 De Valk, einde eerste kwartier. We begonnen aan het tweede kwart na wat te hebben omgezet en dit resulteerde in drie snelle doelpunten, de 3-4 door Joep en de 3-5 en 3-6 van Milan. Toen was het verzet gebroken en liepen we in de tweede helft verdiend uit naar een 3-11 overwinning door doelpunten van Pim (3-7), Mani (3-8 en 3-9), Pim (3-10) en de 3-11 van Joep. De Valk blijkt een doelpunt van ons niet te hebben doorgegeven maar dit zijn toch echt de doelpunten- makers. Op naar de volgende wedstrijd thuis tegen DOSL JO12-2.